+36 70 / 55 4444 2 ugyfelszolgalat@skipcom.hu

Célcsoport azonosítás B2C

Marketing eszközként tekintve » azonosító rendszer
B2C értékesítés, vagyis ha a vállalkozás magánszemélyeket kíván megcélozni, akkor kimondottan fontos a célcsoport konkrét definiálása, vagyis a Buyer Persona meghatározása. Ez azon emberek csoportja akiknek a termékünket, szolgáltatásunkat el szeretnénk adni.
Ha ez nincs konkrétan megfogalmazva, nem tudjuk hogyan és kinek is kommunikálunk.

JELLEMZŐK

=

Azonosítás

A célcsoport meghatározás során egy részletes, pontos képet adunk meg a felhasználóról.

=

Célcsoport meghatározás

Meghatározhatjuk Pl.: életkor, lakhely, nem, foglalkozás, élethelyzet, anyagi háttér, hobbi, érdeklődés, gondok, problémák, szituációk, márkahűség, vagy vásárlási szokások alapján.

=

Képviselt érték

Először fontos meghatároznunk milyen értékeket képvisel az értékesíteni vagy népszerűsíteni kívánt eszköz vagy szolgáltatás.

=

Megoldás

Meghatározhatjuk a persona céljait, kihívásait, problémáit, melyekre a mi termékünk vagy szolgáltatásunk a megoldás.

=

Képességek

Fontos meghatározni azt is, hogy a fogyasztó milyen tudással, háttérrel rendelkezik, melyik az a réteg, akinek szüksége van a termékünkre, szolgáltatásunkra.

=

Versenytársak

Felmérjük, kik alkotják a versenytársaink által meghatározott célcsoportot.

ERŐFORRÁS IGÉNYEK

IDŐ

Előkészítés: 1 mkn
Készítés: 3 mkn
Üzemeltetés:
– telefonos kapcsolat
– e-mail kapcsolat
– chat kapcsolat
– adatváltoztatás

ESZKÖZ

– számítógép

SZOFTVER

– szövegszerkesztő

TUDÁS

– kreatív ötletek
– rálátás az adott témára

MÉRHETŐ EREDMÉNY

  • Profin meghatározott célcsoport

ELÉRHETŐ HATÁS

  • Hatékonyabb kommunikáció
  • Célcsoport szokásait, élethelyzetét jobban előtérbe helyezheti, megismerheti

Többet akarok megtudni